18.11.2010

Harry Potter and the deathly Hallows

Så i dag tog mig og nogle andre i biffen for at se den nye Harry Potter film, som er nummer 7 i rækken og handler om Dødsregalierne..
Min veninde og jeg tog afsted tidligt, fordi vi skulle hente en der hedder Marianne ved toget - hun kom helt fra Nyk. F. for at se Harry Potter sammen med os.. Helt vildt fedt!!
Så vi fik vores billetter og jeg sad og hoppede i stolen af spænding.. Jeg glædede mig helt vildt til både at se filmen og hvor de mon ville dele filmen..

(måske små spoilers!)
Salen blev mørk og alle blev stille. Noget som ikke er i bogen, men som var en fin lille detalje var, at man så både Harry's, Ron's og Hermiones hjem.. Det var første gang vi sådan rigtigt så Hermiones forældre og det synes jeg var en rigtig god ting at de viste..
Manuskriptet var vildt godt skrevet - dog manglede jeg personligt nogle små ting, som at Harry tog Skrækøjes øje, som jo er grunden i bogen til at de bliver opdaget i ministeriet..
Selvfølgelig er der nogle ændringer, når den jo er lavet om til film.. Men fuck hvor er det godt lavet synes jeg!! De fik så mange vigtige detaljer med og meget var som jeg forestillede mig det i mit hovedet.. Så det synes jeg jo er perfekt..
Jeg sad og havde ondt med karakterene, som under Ron og Harry's skænderi.. Det var rigtig hårdt at se på.. Udover det blev der også grint, vi fik chok og vejret blev holdt i spænding.. JEg indrømmer også gerne at jeg græd 2 tidspunkter i filmen.. Det var to hårde tidspunkter i filmen for mig - og de fangede bogens følelse perfekt.. Min veninde var endda nødt til at lægge sin arm om mig , fordi det gjorde så ondt for mig..

Skuespillet var kanon godt og bliver bedre og bedre, man sidder og føler deres længsel, smerte, glæde, vrede, everything!!! Dog er Voldemort liiiidt mildere end han har virket i de andre film.. Men måske var manuskriptet bare skrevet sådan, så det klager jeg ikke over.. Filmen sluttede på de ti tidspunktet som jeg nogenlunde forestillede mig (følte mig stolt over at have regnet det ud!).. Den er mere barsk end de foregående film og kan sagtnes tegnes som en mild gyser, da der både er drab, tortur og meget mere.. Den er bare fantastisk!!

Jeg kan ikke andet end at anbefale filmen og sige at ud af 6 stjerner ville jeg give den 1000...

Ingen kommentarer: