07.10.2011

True love

True love. Happy ever after. Er det ikke noget vi alle drømmer om? At finde den person, det er meningen at leve resten af vores liv med? Hvis man drømmer om at kunne hoppe fra tøs til tøs eller fyr til fyr, resten af sit liv, altså.. det er da ikke et liv? Er det?

Siden jeg var helt lille, har jeg altid drømt om at finde kærligheden. Jeg så det i film, hørte det i bøger og så det i mine forældre. At finde den person, man sagtens kan leve uden, men ikke vil undvære i sit liv. At have den person man vågner op sammen med og vil vågne op med personen resten af livet. Blive gift, fordi at det er et løfte til hinanden om evigt troskab og kærlighed. At få børn og se dem vokse op. At have den ene perosn du vil blive gammel med. Det har altid været hvad jeg ønskede i mit liv.
Som mange andre har jeg haft drømme. Om at blive skuespiller, sanger, kok, skolelærer, læge, eller noget helt andet. Men betyder de drømme virkelig noget? For mig er det ikke det vigtigste, for hvad er det værd, hvis man ikke har den person at dele det med?

Som lille leger man altid far, mor og børn. Min daværende veninde havde også en fin hvid klæd-ud brudekjole, som vi skulle skiftes til at have når vi legede. Men jeg fik sjælendt lov til at have den på. For mens jeg måske lige skulle have noget at drikke eller eks. på toilettet, så når jeg kom tilbage, så havde hun altid kjolen på. Derfor skulle jeg altid være brudegommen.
Det har så gjort, at siden jeg var den lille pige, så begyndte jeg at planlægge hvordan mit bryllup engang skulle være. Kjolen, blomsterne, kagen, dekorationerne, kirken, det hele - men så min fremtidige mand kunne komme med indvendinger self ;) Jeg drømte, at når jeg gik ud af folkeskolen ville jeg finde et arbejde og få en kæreste. Jeg ville blive gift som 21 årig, for så havde vi været sammen i nogle år. Derefter ville jeg året efter få mit første barn.
Ja jeg er idag 21 år og single. Jeg drømmer om at finde kærligheden og det er min eneste drøm lige nu. For når jeg har fundet ham jeg vil være sammen med resten af mit liv, så kommer der en ny drøm om børn osv. (som der jo så også er små drømme nu!). Pga min sygdom kan jeg ikke drømme om de forskellige ting som andre. Jeg drømte om at blive skolelærer, men jeg kan ikke holde til det. Måske engang, men slet slet ikke nu.

Mange unge på min alder, de er ikke parat til de ting jeg gerne vil. Nogle tror de er det, men når det kommer til stykket, så springer de fra. Sygdommen hjælper heller ikke ligefrem på det, det skræmmer de fleste væk. Det gør lidt ondt, for selvom man er syg, så er man stadig en person.
Man vælger ikke selv hvem man bliver forelsket i. Indtil videre har jeg 'kun' været virkelig forelsket og elsket en fyr. Han knuste også mit hjerte og det har været svært at komme over. Jeg kan savne hans venskab, men vil under ingen omstændigheder tilbage til ham. Jeg har self. været lidt småforelsket i nogle andre, men det har hurtigt været sluttet med dem, før jeg har kunnet falde helt 100% for dem. Så jeg har sluppet med en mindre smerte de få gange.

Hvor mange hjertesorger skal man egentlig igennem før man finder manden/kvinden i sit liv? Det er ikke engang alle der tror på at der er den ene person i verdenen, som man er skabt til at være sammen med. Men det tror jeg på.
Jeg tror ikke på Gud af nogle personlige årsager. Men jeg ved også at i hårde tider, har man brug for at tro på et eller andet. Nogle gange har jeg selv håbet på, at Gud kunne findes, men ellers ikke. Men det jeg tror på nu og altid vil tro på - er kærlighed.

Men når man altid har haft svært ved virkelig at forestille sig en fremtid. Man har sagtens kunne drømme om det, men det bare aldrig føltes virkeligt, som om man ikke kunne se det, fordi man ikke vil være der til den tid. Hvorfor så tro og håbe på at finde den ægte kærlighed?..

... fordi den person netop kan give dig din fremtid

6 kommentarer:

Wolter sagde ...

Den rammer rigtig godt. Jeg står og er forvirret. Over mit liv. Især over kærlighed. Har muligvis fundet den eneste ene. Men nu har jeg pludselige alle de her følelser. Især frygt. Jeg drømmer om at blive gift. At få børn. At få min egen familie.

Hejdi sagde ...

Det kender jeg godt søde Wolter. Jeg troede dengang jeg havde fundet den eneste ene og det har været svært at slå den tanke ud. Nogle gange kommer den tilbage. Som sagt er jeg her altid, hvis du har brug/lyst til at snakke eller have en til bare at lytte :)

Em Lykke sagde ...

Hej Heidi :)

Jeg mangler en e-mail på dig, i din kommentar til min give away på min blog.

www.emlykke.blogspot.com

Christina sagde ...

Hvor er det fantastisk skrevet!

Jeg afholder forresten en konkurrence på bloggen lige pt., hvis du kunne tænkte dig at deltage :)

Dyreglad-pige sagde ...

Det er en rigtig fin blog du har(:
Og er forresten vild med dit navn(:
Hedder nemlig selv Heidi(:

Du er velkommen til at kigge forbi min blog og forbi min give away, hvor man kan vinde noget sminke(:

www.dyreglad-pige.blogspot.com

Hejdi sagde ...

Hey piger! Jeg sender lige min mail så! Og tjekker jer andres blog nu :) Og tak for de søde ord <3