11.12.2011

How many times will it take to get it right?



Det er vidst ingen overraskelse at jeg er helt vild med serien Glee - den vises på DR HD hver søndag og genudsendes om tirsdaegn.. Jeg kan se mig selv i mange af personerne og jeg er vild med deres fortolkninger af sangene. Her i søndags skulle de så til en konkurrence der er hver år - sidste år vandt de ikke, men om de vandt denne gang, det vil jeg ikke fortælle da der måske er nogle som gerne vil se episoden uden spoilers (;
I år har de dog valgt at lave deres egene sange. Hvilket er noget af en opgave.. Det er faktisk ikke så let at skrive en sang, hvis den skal være ordenlig. Alle kan skrive nogle rim - men det er dem med følelser der er de ordenlige sange efter min mening.. Rachel i serien har skrevet ssange om sit hårbånd, om at være enebarn med to fædre og sådan - hvilket jo ikke liiige er hvad der fanger folk interesser..
Som der bliver sagt i afsnittet, så er nogle af de største sange der er skrevet/sunget, sange om smerte man går igennem. Det er noget Rachel virkelig kommer til at føle og derfor får hun endelig skrevet sin helt egen sang. Men der skal jo bruges 2! Derfor har resten af holdet i samarbejde skrevet en sang. De er jo vandt til at folk disser dem og prøver på at holde dem nede. Det skriver de en sang om!

'Loseres like me' er en sang om hvordan folk ser på en, kalder en for taber osv, men hvor man begynder at blive ligeglad fordi det går en til at kæmpe hårdere og vise man kan ting.. Den handler om at bare være sig selv og ja, det er jo forskelligt hvad man får ud af sangen! Men jeg fik virkelig tårer i øjnene og græd da jeg så den, for jeg kunne virkelig føle den.. Jeg var aldrig den populære eller upopulære, men jeg ahr været blevet mobbet og var lidt af en outsider da jeg var anderledes.. Og folk gjorde mig bange for mine drømme.. Så jeg hører den sang meget for tiden!


just go ahead and hate on me and run your mouth (so everyone can hear)
hit me with the worst you got and knock me down (baby i don't care)
keep it up and soon enough you'll figure out,
you wanna be, you wanna be
a loser like me... a loser like me




En anden god sang der var med, som jeg virkelig er vild med, er sangen 'Get it right' som er den Rachel har skrevet. Lea Michele er en fantastisk sangerinde og jeg kan hører på hende dag ud og dag ind! Sangen handler om at man føler alting abre falder sammen om en. At man prøver og prøver, men det går bare aldrig godt. I det her tilfælde er den rettet mod Finn som er sammen med Quinn igen. Hun elsker ham stadig og vil jo altid prøve at kæmpe videre. Så kærligheden gør ondt, hvilket har gjort at hun får skrevet om det. For hvor meget skal vi egentlig gøre før alt bliver okay? Før vi finder den rigtige? Og uden at sårer en masse på vejen? Den fik mig til at tænke på min eks. For hvad hvis jeg havde sagt hvor syg jeg egentlig var på daværende tidspunkt? Forklarede hvorfor jeg var sådan de sidste gange vi var sammen. Ville det have ændret noget? Det kommer jeg aldrig til at vide, men sangen fik mig igen til at græde og jeg har gået og sunget den hele ugen.. Den ramte mig også meget.


What can you do when your good isn’t good enough?
When all that you touch tumbles down?
‘Cause my best intentions keep making a mess of things
I just wanna fix it somehow
But how many it times will it take?
Oh, how many times will it take for me?
To get it right
To get it right






På den her måde får i faktisk også mange af mine følelser, tanker og sådan at vide.. Ja faktisk hvordan jeg er. Det er sange der virkelig beskriver ting jeg ahr været igennem.. Bogtsaveligt talt!
Så tag at lyt til dem og til dem der ser ned på Glee - giv dem da en chance, selvom det måske ikke lige er jeres smag, så lyt til teksterne! (:

Hav en fortsat god aften!


Ingen kommentarer: